خرید زندگی
یوسب باغاتوریا مطرح كرد؛

گرجستان نیازمند تفاهم نامه همکاری فرهنگی با ایران است

گرجستان نیازمند تفاهم نامه همکاری فرهنگی با ایران است

به گزارش خرید زندگی، سرپرست وزارت فرهنگ گرجستان اظهار داشت: نیازمند یک تفاهمنامه همکاری فرهنگی هستیم و متن پیشنهادی از جانب طرف ایرانی ارسال می شود تا بعد از بررسی برای امضاء هماهنگی بعدی صورت گیرد.



به گزارش خرید زندگی به نقل از مهر، سید رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مسافرت به تفلیس با سرپرست وزارت فرهنگ گرجستان دیدار و گفتگو کرد.
صالحی امیری در این نشست که در محل وزارت خانه فرهنگ گرجستان انجام شد، به ساختار وزارت خانه که از ادغام سه سازمان مستقل ایجاد شده، اشاره و به شرایط تمدنی گرجستان و اهمیت آن در منطقه قفقاز و میراث مشترک ایران و گرجستان به ویژه در روابط دولت جدید و سفر اخیر نخست وزیر گرجستان به ایران تاکید کرد.
وی به ۲۸ اثر ثبت جهانی و ۲۴ اثر ناملموس در یونسکو و رتبه نهم ایران اشاره و حضور گرجی تبارها در ایران بعنوان وجوه اشتراکات فرهنگی و میراثی دو کشور را یادآوری کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: در قسمت مرمت اشیاء و آثار فرهنگی، پژوهشگاه میراث فرهنگی برای آموزش و مرمت آمادگی همکاری دارد. در قسمت دوم آثار میراثی گرجستان که افتخار فرهنگی ایران هم هست، در حوزه دیرینه شناسی با بیشتر از یک قرن تجربه در این حوزه آمادگی همکاری داریم و در قسمت سوم، برگزاری نمایشگاه آثار موزه ای که هم اکنون با شانگهای درحال همکاری هستیم.
لزوم امضای تفاهمنامه همکاری برای توسعه روابط فرهنگی
یوسب باغاتوریا، سرپرست وزارت فرهنگ گرجستان به اهمیت جمهوری اسلامی ایران به لحاظ فرهنگی و تمدنی اشاره و برای هر نوع همکاری اعلام آمادگی کرد.
وی در ادامه، برای ساز و کار همکاری و هماهنگی با بخش های مختلف اظهار داشت: نیازمند یک تفاهمنامه همکاری فرهنگی هستیم و متن پیشنهادی از جانب طرف ایرانی ارسال می شود تا بعد از بررسی برای امضاء هماهنگی بعدی صورت گیرد.
سرپرست وزارت فرهنگ گرجستان سپس به تأخیر در امضای برنامه مبادلات فرهنگی دو کشور به لحاظ تفکیک دو وزارت خانه آموزش و فرهنگ از یکدیگر اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به اهمیت این سند، بهتر است که متن تفاهمنامه به شکل جداگانه بررسی و اقدام گردد.

صالحی امیری همراه علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری، برای شرکت در اجلاس جهانی گردشگری تفلیس به این کشور سفر کرده است.
در این دیدار محمود ادیب، سفیر ایران، مهدی سعادت نژاد، رایزن فرهنگی و فیض الهی، رئیس اداره قفقاز وزارت امور خارجه هم حضور داشتند. از دیگر برنامه های وزیر گردشگری کشورمان، بازدید از موزه ملی گرجستان شامل بخش های زیورآلات و قاجاریه بود.


منبع:

1403/07/07
13:26:27
5.0 / 5
156
تگهای خبر: آموزش , دولت , ساخت , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
خرید زندگی